Thursday, April 29, 2010

Packing Barang "Baby D"

Ni la yang aku buat hari lepas balik dari sekolah. Hari ni ader Meeting AJK Buletin Sekolah. Abis meeting pukul 3.40ptg. Abis jer meeting, terus zasss balik rumah.. Sampai Trolak dekat-dekat pukul 5 ptg. Terus pegi pekan sehari, beli kudap-kudap ckit sebab perut dah berdondang-sayang. "Baby D" pun gerak-gerak je, dia pun lapar. So, beli kuey teow goreng, kuih chakoi dan pecal (untuk sayur makan malam ni). Sampai jer rumah, terus je buka peti sejuk keluarkan ayam, ikan dan terus rendam. Hari ni nak masak rendang ayam dan ikan goreng jer.

Sementara tunggu benda2 tu hilang aisnya, saya buat la aktivti lain. Ni la aktiviti saya, mengemas barang-barang "Baby D" untuk persediaan berpantang di Tapah. Esok atau pagi Sabtu saya dan abang akan balik ke Tapah dan kami bercadang nak mulakan penghantaran barang sedikit demi sedikit. Kiranya ni Fasa Pertama ler..

Barang-barang yang telah saya pack :
Segala2 jenis baldi
Besen mandi
Set tilam dan bantal
Barang-barang mandian dan kebersihan
Changing Mat
Kelambu Turtle
Nappy Liner

Baju dan benda-benda berkaitan pakaian saya belum pack lagi. Tu tunggu Fasa Ke 2.. Silap hari bulan, balik dari sekolah besok saya dah pack. Saya tengah excited packing barang2 sampai abang kata, "Nak bersalin malam ni ker sayang?".

Tapi saya dapat rasakan abang jugak excited sebab dia juga penah pesan pada saya kemas barang sikit-sikit supaya tak kelam kabut di kemudian hari..

Buat Baby D.. Mama dan Papa x sabar menanti kelahiran mu sayang..

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin