Thursday, April 8, 2010

K. F. C

Akhirnya abang sampai jugak kat rumah... Abang kata nak mesin rumput kat belakang rumah coz dah semak sikit... Aku pun tunggu jer la.... Masa tu tak bagitau lagi hajat hatiku ini..

Abang selesai je mesin rumput.. Aku pun bagitau plan aku nak g makan KFC malam ni... Dalam keadaan berpeluh-peluh dan keletihan.. Abang tersenyum dan kata.. "Ok sayang.. Lepas Maghrib kiter g makan KFC yer". Aku kata kita g KFC Bidor jer.. Then abang cakap. KFC Bidor under renovation.. So, kena la g KFC Tg Malim... X kisah la... Janji aku dapat makan ayam goreng KFC hari ni... Dah lama tak masuk KFC rasanya..

Tengah lepak-lepak.. Handset abang berbunyi.. Kak Yang telefon, bagitau kerete Awe rosak kat Tg Malim.. So, apa lagi.. Terus je la siap dan bergerak ke Tg Malim.. Sampai Tg Malim, cari la bengkel tempat Awe repair kereta Merc dia.. Masa sampai, kereta Awe dah boleh jalan, tapi sementara jer.. Sebab ada part yang rosak x dapat diganti coz x der part.. Masa sampai tu pun dah pukul 7.05 pm.. Sembang-sembang jap dengan Awe.. Then Awe minta diri, dia kata nak bergerak ke Ipoh..

Lepas tu, aku dan abang terus je ke KFC Tg Malim... Ramai giler orang dalam KFC.. Yang nyatanya, paling ramai student UPSI.. Huhuhu.. Abang order Dinner Plate 2 set, Nugget dan Cheezy Wedges.. Sambil makan, WiFi... Alhamdulillah.. Kenyang perut aku... Baby siap gerak-gerak dan menendang masa aku makan ayam goreng KFC tu.. Aku gtaw abang.. Abang cakap "Baby kita yang teringin kot, tu sebab sayang terasa nak makan KFC hari ni".. Ermm....

Lepas makan KFC, abang ajak g TF.. Nak beli barang anak kita kata abang.. Aku ikut jer.. Aku tanya nak beli apa? "Apa je yang tak cukup lagi.. Abang nak pastikan barang anak cukup bulan ni. Ubat dalam pantang untuk sayang pun kena beli dah. Anytime je sayang boleh bersalin sekarang ni". Aku gelak jer.. Aku cakap.. Lambat lagi, 2 bulan lagi...

Pas beli barang kat TF.. Balik rumah.. Dalam kereta, bersembang dengan abang..

"Sebenarnya hari ni abang letih sangat-sangat"
"La.. Nape tak cakap.. Kalau gtaw tadi, takyah g hari ni.. Esok-sok pun bley"
"Takpe.. Sayang tak selalu mintak apa-apa kat abang.. Bila sayang mintak, excited abang nak tunaikan"
"KFC je bang, besok pun boleh pegi"
"Bab makanan ni lagi abang cepat nak tunaikan. Takut sayang kempunan. Kekadang bukan sayang je yang nak makan benda tu, anak dalam perut sayang tu pun teringin tau. Orang tua-tua kata, kalau isteri ngidam, kena tunaikan, takut nanti anak lahir, air liur dia meleleh"
"Hehehe.. Terima kasih sayang.. Happy sangat hari ni.. Seronok sangat-sangat"

Sebenarnya abang memang jaga aku betul-betul time aku tengah mengandung ni. Kalau jalan, abang sentiasa tengok kaki aku melangkah.. Nak turun tangga, tempat yang licin.. Abang pegang tangan aku kuat-kuat.. Takut aku terjatuh..

Kalau aku terjaga tengah malam, bangun nak ke toilet.. Abang pasti bangun sekali.. Seolah-olah tidurnya tak lena..

Kalau di tempat kerja, abang selalu menghantar sms bertanyakan keadaanku.. Pukul berapa aku akan pulang dari sekolah..

Bukanlah selama ni abang tak layan aku dengan baik.. Abang memang suami yang baik, penyabar dan ringan tulang... Tapi sejak aku mengandung ni, bertambah-tambah lagi baiknya...

Kini ku percaya... Betullah kata orang.. Kehadiran cahaya mata @ orang baru ni mengeratkan lagi kasih sayang suami dan isteri...

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin