Saturday, April 10, 2010

Preggy Update : 30 Week Check Up

Seperti biasa dan rutin bagi seorang ibu yang hamil untuk pegi check-up pada tarikh yang telah tercatat pada buku pink... Untuk check-up kali ni....

Tarikh : 7 April 2010 (Rabu)
Lokasi / Masa : Klinik Desa Sungai Lampam, 8.00a.m


Berat : 67.8 (naik 2 kg)
BP : 120/80 (Normal)
Jangka masa / tinggi rahim : 30/52 (30 minggu), 30cm (naik 2 cm)

Pesanan nurse :
  1. Kena control diet sebab berat badan aku naik lebih dari sepatutnya
  2. Kurangkaan makan makanan yang berlemak dan manis
  3. Nurse ajar cara kira pergerakan bayi dan cara rekod pada carta pergerakan bayi.
  4. Nurse pesan, kalau baby kurang bergerak.. Terus pergi ke hospital...

So.. Bermula 7 April bermula la episod aku mengira pergerakan "Baby D" aku ni... Seronok... Anakku sekarang ni samakin aktif bergerak.. Ketika aku mencoretkan cerita ini, anakku sedang aktif bergerak dan menendang, seolah-olah dia mengerti aku sedang menceritakan tentang dirinya...

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin