Sunday, April 4, 2010

Abang dan interview kerjanya

Syukur alhamdulillah.. Abang dah selamat menjalani interviewnya pada 31 March di HBUK. Ketika tu aku tak berapa sihat (MC). Dalam keadaan kaki ku yang masih sakit (Belum lagi pegi klinik), sebab nak lepaskan interview abang dulu.. Aku menemani abang ke HBUK untuk memberi semangat dan kekuatan pada abang.. 9.45am abang kembali ke kereta..

Aku tanya.. Kenapa.. Sebab awal sangat dah selesai.. Abang jawap dah selesai interview.. Aku tanya macam mana interview.. Abang pun cerita la..

Mula-mula ada ujian bertulis. Aku tanya, boleh jawap ker.. Abang kata boleh. Soalan dia tentang kebaikan internet.. Kemudian kena pergi buat ujian mata.. Sebab abang apply jawatan "Pemandu". Selesai tu, baru la interview secara lisan.. Abang kata, dalam senarai nama tu, nama abang nombor 8. Tak lama lepas ujian mata tu, nama abang dah di panggil. O.. Patut la cepat..

Aku tanya lagi.. Apa yang di tanya masa interview.. Mula-mula kena perkenalkan diri. Kemudian tanya pasal kesihatan, kempen-kempen kesihatan.. Sebelum abis tu, tanya nama Menteri Kesihatan.. Huh.. X sia-sia aku surf internet cari nama menteri dan timbalan menteri kesihatan.. Lepas tu abis...

Abang kata.. Kalau ada rezeki abang dan baby.. Dapat la kerja ni kott.. Abang tersenyum...

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin