Sunday, May 2, 2010

Selamat Tiba..

Sambungan dari kisah packing barang "Baby D"...

Pada mulanya memang saya bercadang nak hantar barang2 besar jer dulu yang telah aku pack pack pada petang Khamis..

Petang Jumaat, memandangkan sekolah balik awal.. Jadi sampai rumah pun awal.. Sementara tunggu abang balik dari kerja.. Saya pun pack la lagi barang "Baby D".. Barang yang saya pack adalah

  • Baju dan seluar
  • Mitten dan botten
  • Barut
  • Napkin
  • Tuala
  • Bedung
Boleh dikatakan semua pakaian "Baby D" saya dah pack.. Dalam hati saya, x pe hantar awal, ape2 hal.. Senang.. Barang dah ader kat kampung...

Dah petang sikit, abang pun dah balik dari keje.. Abang nak mesin rumput dulu.. Sementara abang mesin rumput, saya masukkan barang-barang ke dalam kereta. Penuh bonet kereta saya dengan barang-barang baby jer.. Tepat pulul 8.30 malam, saya dan abang bertolak balik ke Tapah... Hahaha... Macam jauh jer kampungnye.. Setengah jam jer dah sampai...

Dalam kereta, abang cakap...
"Ni petunjuk nak bersalin malam ni ker... Abis angkut barang adik balik kampung. Baju pun pack lebih2..."

Saya jawap....
"Mana nak taw... Kot dia tak sabar nak tengok dunia.. Kot tuhan kata dah tiba masanya dia melihat dunia.. Kita mana nak taw.. Tu semua kuasa Allah.. Better bersedia awal... "

Hurmmm... Kekadang abang geleng kepala tengok gelagat saya.. Excited sangat.. Bukan apa.. Saya ni suka wat awal2.. X suka kelam kabut... Kekadang dah prepare awal pun jadi kelam kabut.. Inikan pulaj x prepare...

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin