Sunday, May 23, 2010

22 Hari Lagi

Hari ni... 23 Mei 2010.. Hari Ahad..

Seawal 6.10am mataku dah terbuka... Syukur.. Aku masih bernafas seperti biasa.. Seperti biasa, bila terjaga jer dari tidur, yang pertama yang akan aku lakukan ialah membelai kandunganku... X terasa pergerakan lagi.. Anakku masih lagi tidur nampaknya..

Perlahan-lahan aku berusaha bangkit dari katil.. Terus ke bilik air.. Mandi dan berwuduk serta menunaikan solat subuh... Setelah itu, aku baring kembali.. Hari cuti seperti inilah aku dapat berehat sepuas-puasnya... Harao-harap aku terlelap kembali...

Namun yang ku harapkan x menjadi kenyataan... Mataku terasa amat segar pagi ni..
Aku bangun... Buka semua tingkap rumah... Dan on modem serta laptop....

Aku terus buka blog ku... Pregnancy countdown itu jadi tumpuan ku...
22 hari je lagi....

22 hari lagi untuk sampai ke due date yang doktor berikan untuk aku delivery my 1st baby...
Lebih kurang 3 minggu 1 hari lagi...

Ya Allah... Cepatnya masa berlalu.. Diam x diam, x sampai sebulan lagi aku akan bergelar 'ibu @ mama' dan abang akan bergerar 'ayah @ papa'..

Aku termenung seketika... 22 hari lagi.. Itu due date yang doktor berikan.. X semestinya anakku lahir pada tarikh itu.. Mungkin lebih awal dari tarikh jangkaan itu... Semuanya Allah yang tentukan...

22 hari lagi....
Satu lagi debaran yang aku tunggu dan satu lagi perjuangan yang harus aku tempuhi. Moga segala urusanku di permudahkan nanti. Moga anakku selamat dilahirkan serta sihat.. Amin.

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin