Friday, May 7, 2010

Story 7 Mei 2010

Hari ni, hari Jumaat.. Hari yang aku tunggu.. Bukan aku tunggu sebab something speacial hari ni. Aku tunggu sebab last day for this week untuk aku bekerja.. Minggu depan lain cerita la..

Aktiviti hari ni...

Bangun pagi.. Terus je amik cerek elektrik, masak air.. Then masak nasi goreng cili padi for breakfast.. Untuk abang, macam biasa aku siap hidang atas meja.. Untuk aku.. Masuk dalam tupperware, bawak g sekolah...

Sampai sekolah, 7.15am.. Naik office, sign buka kedatangan.. Amik buku rekod kehadiran pelajar kelas 4 Cekal.. Pagi ni sekolah bergelap.. X elektrik.. Pastu masuk jap bilik guru, saje je masuk, nak kacau Kak Wa... Lama gak la lepak kat bilik guru.. Sempat makam-makan dulu bekalan yang di bawa oleh kawan-kawan..

Then turun bawah, amik buku rekod mengajar, buku rujukan PSV Form 2 terus g 4 Cekal untuk NILAM.. Pastu terus berkejar ke 2 Ikhlas untuk kelas PSV.. Then ke office untuk hantar buku rekod kehadiran 4 Cekal... Turun bawah (ICT Lab)... Makan bekalan yang aku bawa...

10.10am kelas Literasi Komputer kelas 1 Amanah.. Kat kelas ni ada la sorang budak pompuan yang tak habis-habis tanya bila nak buat ujian permata pintar. Dah internet sekolah down dekat 2 minggu dah.. Aku nak wat ujian tu macam mana.. Ujian tu online... Sabo jer la.. Tau la aku buat kerja aku... Abis kelas LK 11.30am...

Naik office.. Hantar buku rekod mengajar untuk semakan Puan Pengetua..

On the way turun bawah.. Singgah jap kat makmal KDP.. Borak-borak jap dengan Kak Ida.. Kak Ida bagitau, perut aku dah turun.. Aku sendiri tak perasan perut aku dah turun... Sebab anak aku ni x reti duk diam..

Then, turun bawah, pack barang.. Tepat jam 12.10pm... Krrriiiiggg.... Loceng persekolahan tamant berbunyi.. Dan aku punnn... Zassssssss... Balik time.......

Kat Langkap, singgah jap.. Pegi pasar langkap beli sayur dan santan.. Then ke Maybank, abang mintak tolong masukkan duit ke dalam akaun simpanan dia.. Then terus balik rumah....

Balik rumah... Simpan sayur dan santan dalam peti sejuk.. Keluarkan ikan.. Rendam.. Then aku baring-baring jap... Tapi terus terlelap.. Aku tersedar bila bunyi guruh kuat... aku bangun dan terus ke ampaian baju.. Kutip baju di ampaian... Baju tu abang yang basuh dan sidai....

Then terus ke dapur.. Masak nasik, lauk dan sayur untuk makan malam ni...

Waktu aku tulis ni, seme dah ready... Aku tunggu abang balik keje ni..

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin