Sunday, October 18, 2009

XPDC Mencari Sate

Huh.. Nak cari sate pun kene ada ekpedisi ker.. Ermmmm

Dalam banyak-banyak makanan yang ader, tekak aku teringin sangat nak makan sate. So kat malam tadi, kat rumah mak mertua.. Jadi pergi la kat area Pasar Sungkai, abang kata ada orang jual sate kat situ. Bukan rezki aku, kedai tu tutup..

Aku kata, jom pegi Bidor lak. Kat area Medan Ikan Bakar tu ada satu kedai jual sate. On da way kr situ ada ternampak la satu kedai makan jual sate. Abang kata pegi Medan Ikan Bakar tu la. Ake dan zu follow jer. Sama gak, kedai tu tutuo. Then, patah balik pegi kedai makan tu. Order la sate dan jus tembikai. 5 minit kemudian, awek yang amik order tu kata, sate dah abis.. Tak pe la.. Kita minum jer la.. Sekali lagi awek tu datang cakap jus tembikai pun dah abis..

"Ya Allah, dugaan betul.. Kesian sayang abang ni. Takpe, jom cari kat Tapah,,"

XPDC diteruskan lagi ke Tapah pulak. Kak Yang bagi tau, sate sedap kat Jalan Damai. So, pegi la situ.. Tutup jugak...

Last choice, masjid Tapah... Alhamdulillah, kat Masjid tu bukak.. Abang order 40 cucuk.. Mak aii.. Banyaknye.. Larat ke nak makan ni...

Aku cuma makan 5 cucuk jer.. Pastu perut aku otomatik kenyang.. Abang le perabiskan sate tu..

XPDC sate --> Sungkai --> Bidor --> Tapah

Dari aku untuk abang :
Terima kasih kerna tabah dan sabar melayan karenah isterimu ini. Moga begini la hendaknya sampai bila-bila.

Abang cakap : Abang akan usaha selagi abang mampu, seme abang buat demi sayang dan anak yang bakal lahir ni. Abang sayang dua-dua..

3 comments:

Ellysu Bahari said...

Harap berkekalan..jangan untuk anak sulong jer Pak Sham.. huhuhu

shahmivec said...

anak sulung ler kene manje lebih....sebab nanti dia kurang kasih sayang...

Ellysu Bahari said...

eleh.. mentang2 awak tu anak sulong.. kurang kasih ke? sama jer la..

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin