Friday, October 23, 2009

Demam = MC 2 hari

Semalam, macam biasa 5.30am aku terjaga dari tidur. Teringat tudung tak iron lagi. Baju aku dah iron. Aku decide untuk mandi dulu, Masa on da way nak pegii bilik air tu, aku rasa pitam, rasa nak tumbang. Nasib baik sempat paut meja makan.. Aku duduk, rehat kejap...

Then aku terus pegi mandi.. Masa mandi tu badan aku mengigil dan kepala aku bertambah-tambah pening. Macam biasa, tiap kali mandi aku akan muntah teruk. Dalam kepala pikir nak MC jer. Macam mana nak drive dengan keadaan macam ni.

Masa tu abang ada depan pintu bilik mandi tunggu aku. Tengok aku menggigil, terus abang suruh aku MC jer. Abang cakap, dah ujung tahun kan.. Silibus dah abis.. MC jer rehat kat rumah.

Abang telefon line leader dia bagitau dia MC. Abang MC gak semalam. Then g klinik panel Proton. Nak g hospital, jenuh r nak tunggu. Sebelum tu ada tanya Kak Ana, boleh ke pergi klinik swasta. Kak Ana kata boleh, cuma bawak je buku pink tu je...

Abang telefon dulu klinik, sebab tak nak tunggu lama. Sampai klinik tu, kejap je nama aku dah dipanggil.

Aku bagitau doktor, badan aku panas, selsema dan ada batuk.. Doktor check B.P, B.P aku tinggi.. Check suhu.. 37.4 jer... Then ada la doktor advice macam-macam kat aku dan abang..

Aku tanya doktor, boleh tak minum air kelapa, doktor kata boleh cuma jangan banyak.. Doktor tu tau aku keje, so doktor kata, saya bagi MC 2 hari, balik rumah rehat... Keje rumah tu biar la suami yang buat....

Abang bgtau doktor, dia pun tak g keje hari ni nak jaga saya. So, doktor bagi MC sehari kat abang. Esok abang kena keje la. Balik rumah, gedebum... Tidur...

Bangun pagi ni tengok abang pegi keje, tulis post ni, then kalau larat aku nak wat keje rumah. Abang dah pesan, rehat jer. Balik keje nanti dia buat.. Syoknye.. Macam tuan puteri sekarang ni.

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin