Wednesday, October 7, 2009

Anmum Materna dan Kasut Bata

Excited sungguh 'papa' bila menerima khabar gembira ini.. Berkali-kali soalan yang sama abang ajukan pada aku menerusi SMS...

"Ade ke cayang"
"Ade ke anak kite cayang? Cam x caye je dah ade"
"Tol ke dah ade anak kite nih?"

Hehehe.. Papa antara percaya dan tidak percaya... Balik dari klinik langkap, aku sajer je g farmasi beli UPT Kit... Balik rumah, aku test lagi sekali... Jawapannya tetap sama.. Positive... Then aku tunjuk UPT Kit tu pada abang... Aku tersenyum girang... Kali pertama aku nampak air mata abang bergenang... Aku tanya kenapa... Terlampau happy jawap abang.. Rasa nak melompat setinggi-tinggi yang boleh......

Then abang ajak g Tanjung Malim... Aku tanya buat apa... Abang jawap... Ikut ajer la... So aku pegi jer la... Sampai Tg. Malim, abang park kereta depan kedai kasut Bata... Abang cakap, kiter dah sampai kat kedai yang pertama... Aku tanya lagi.. Ader kedai kedua ker.... Abang senyum...

"Mulai sekarang, sayang kena simpan semua kasut heel sayang tu... "
"Kenapa?"
"Bahaya... Bahaya untuk sayang dan bahaya untuk anak kite. Sayang kena pakai kasut tapak rata je sekarang.. "
"Ermmm... Tol jugak... Baik bosss"

So, dapat la aku sepasang kasut Bata yang amat selesa di pakai... Tak moo melawan cakap abang... Best sebenarnya pakai kasut tapak rata nihh....

Lepas tu abang ajak pegi makan... Nak celebrate katanya.. Tetiba jer aku cakap nak makan KFC.. Sebab yang aku ingat, fast food yang ader kat Tg. Malim hanyalah KFC... Masa cari parking, aku ternampak Pizza Hut dekat-dekat dengan KFC tu jugak... Aku cakap.. Makan Pizza la.. Kenyang sikit dari makan KFC... Abang menurut jer kata aku..... Kenyang perut aku, abang dan 'sayang' makan Pizza.... Hehehe...

Destinasi kedua.......... Jom pegi TF... Wat apa....... Ikut jer la........
Sampai TF abang cai barang-barang dia.... Ermmm.... Aku pun relax jer la... Cuma bila masuk bahagian frozen dan buah, aku teringatkan buah delima.... Saje je la usha kot-kot ader... Memang ader buah delima tu... Aku tengok harga, dekat-dekat RM5.00.. Mahal gak ekkk... Abang kata, ambil je... Bukan mahal mana pun... Sronoknya.... Hehehe...

Sampai kaunter depan... Abang kata, ha... Ni barang kedua... wajib.... Tau per dia... Susu Anmum Materna... Ader pek besar dan kecil... Abang kata, beli pek besar terus le.. Malangnya pek besar takder perisa coklat... Aku x boleh nak telan susu putih tu... So, ambil la pek kecil...


Tu la dua benda yang aku dapat on da spot pada hari yang sama... TQ Abang....




Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin