Sunday, September 27, 2009

Kisah Raya Ketiga

Kak Lang dah ader kat rumah....
Kak Lang dan Abang Ngah plan nak pergi rumah Pak Uteh kat Teluk Intan...
Kebetulan Along tido kat rumah mak malam tadi...
Abang pun teringin la nak join konvoi adik beradiknya..
Tapi mak mcm tak berapa bagi... Mak bagi alasan

1) We nak datang... Nanti tak der sape nak layan...
2) Aku tak berapa sihat.. Nak ke klinik...

Abang pun cakap ler...
Along kan ader.. Along boleh layan jeluar We.. Along boleh bawak mak g klinik.. sama je mak..

Aku cakap kat abang....
Sudah ler bang... Kiter tunggu rumah yer... Bior le diaorang je g....

Abang jawap :
Abang teringin sangat ikut konvoi raya adik bradik abang...

Aku jawap :
X per bang.. Ti balik Tapah, abang ikut konvoi raya adik beradik Ayang yer...


Aku pun tunggu jer la kat rumah....

Dalam hati berdetik, mak kata nak pegi klinik... Tak jugak ajak g klinik.. Sampai aku sendiri tanya kat abang.. Bila mak nak pergi klinik...

Tunggu lak family We datang, tak jugak datang... Last2 Alang dan Abg Ngah pun balik, orang yang nak datang tu x sampai-sampai....

Abang cakap... Biasanya we datang petang atau malam... Lorrrrrrr... Sabau jer la....

Tak lama kemudian baru la family We datang...

Malam tu aku kemas2 la barang... Sebab esok nak balik Tapah......
Hahh... Satu beg besar.... Macam nak lari dari rumah jer....

Abang kata, jom g raya rumah Adi Kadok, Along Muhibbah dan Pak Ngah...
Aku roger jer.... Pastu kiter balik Tapah yer sayang....

Yahoooooooo.......... Sayang Abang.......

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin