Sunday, November 15, 2009

Mengidam

Pagi tadi, pergi pasar sehari kat sungkai... Dah set dalam otak nak makan nasik lemak kedai Mak Ngah.. So, aku call Makngah dulu, reserve 2 nasik lemak.. Nasik lemak kedai Makngah ni macam goreng pisang panas, kalau lambat.. Tak merasa la.........

Minggu lepas, masa kat pasar ni aku nampak orang jual cendol.. Terliur aku tengok... Aku dah gtaw abang, aku nak cendol tu... Tapi bila round kat pasar cari barang, abang terlupa terus je balik... Memendam rasa jugak la.. tapi minggu ni aku dapat cendol tuh... Turun dari kereta aku terus tunjuk lori yang jual cendol tu kat abang, so abang terus g beli... Rasa dah jadi macam budak-budak lak skang ni...

Ermmm.... Tapi kuih ni abang masih tak dapat cari... Kuih ni kuih tradisional... Bungkus dengan daun pisang, isi dia macam bubur som-som berintikan dua bebola inti kelapa... Nama kuih ni, "Puteri Dua Sebilik"... Dah puas mencari, tapi tak jumpa.. Pada kengkawan yang tau dan penah jumpa kuih ni... Mintak tolong inform saya yer... Kesian kat baby saya nih...

No comments:

Aidilfitri 2009

Blog Widget by LinkWithin